Badaniepotrzeb szkoleniowych
Przeprowadzenie badań potrzeb szkoleniowych pozwala pozyskać dane na temat luk kompetencyjnych pośród personelu. Właściwie przeprowadzona diagnoza pozwala wdrożyć niezbęne zmiany pod kątem strategii rozwoju zasobów ludzkich dostępnych w organizacji. Może ona stanowić benchmarking stanu aktualnego ze stanem z pożądanym, a także być skupiona na analizie efektywności wdrożonych działań.
Badania potrzeb szkoleniowych prowadzimy – zależnie od oczekiwań Klienta – na wszystkich pracownikach firmy lub wyodrębnionych grupach (np. kadrze menedżerskiej czy osobach zatrudnionych w konkretnych działach).
Metody badawcze dobieramy w ten sposób, aby możliwe było pozyskanie obiektywnych informacji, uwzględniających punkt widzenia różnych osób w firmie. Zwykle zalecamy jednoczesne wykorzystanie w badaniu metod ilościowych oraz jakościowych. Narzędzia badawcze tworzymy z uwzględnieniem profilu przedsiębiorstwa Klienta, dlatego uzyskane wyniki odpowiadają realnym potrzebom zarówno firmy, jak i zatrudnionych pracowników.
Wyniki badania potrzeb szkoleniowych zostają zawarte w podsumowującym raporcie, który przyjmuje postać opisową oraz graficzno-tabelaryczną. Kluczowy jego element stanowią wnioski oraz rekomendacje zmian, czyli sugerowane kierunki działań szkoleniowych, których wdrożenie jest wskazane.
Na badaniu potrzeb nie powinna się jednak kończyć realizacja projektu. Swoim Klientom zalecamy również analizę skuteczności i efektywności wprowadzonych zmian, w tym zwłaszcza faktycznych kompetencji nabytych przez pracowników.
Badania potrzeb szkoleniowych prowadzimy – zależnie od oczekiwań Klienta – na wszystkich pracownikach firmy lub wyodrębnionych grupach (np. kadrze menedżerskiej czy osobach zatrudnionych w konkretnych działach).
Metody badawcze dobieramy w ten sposób, aby możliwe było pozyskanie obiektywnych informacji, uwzględniających punkt widzenia różnych osób w firmie. Zwykle zalecamy jednoczesne wykorzystanie w badaniu metod ilościowych oraz jakościowych. Narzędzia badawcze tworzymy z uwzględnieniem profilu przedsiębiorstwa Klienta, dlatego uzyskane wyniki odpowiadają realnym potrzebom zarówno firmy, jak i zatrudnionych pracowników.
Wyniki badania potrzeb szkoleniowych zostają zawarte w podsumowującym raporcie, który przyjmuje postać opisową oraz graficzno-tabelaryczną. Kluczowy jego element stanowią wnioski oraz rekomendacje zmian, czyli sugerowane kierunki działań szkoleniowych, których wdrożenie jest wskazane.
Na badaniu potrzeb nie powinna się jednak kończyć realizacja projektu. Swoim Klientom zalecamy również analizę skuteczności i efektywności wprowadzonych zmian, w tym zwłaszcza faktycznych kompetencji nabytych przez pracowników.