Badanie umiejętności
kierowniczych
Aby osiągnąć sukces rynkowy i utrzymać pozycję konkurencyjną, warto weryfikować i zwiększać jakość przywództwa w organizacji. Badanie umiejętności kierowniczych koncentruje się na określeniu zachowań oraz mocnych i słabych stron kadry kierowniczej.
Jest to specyficzny rodzaj badania pracowniczego, do którego powinni zostać zaproszeni wszyscy członkowie organizacji, niezależnie od zajmowanego stanowiska i charakteru wykonywanej pracy (od prezesa i właściciela firmy, po pracowników na najniższym szczeblu).

Kiedy przeprowadzić badanie umiejętności kierowniczych
Badanie kadry kierowniczej wskazane jest w przypadku chęci poznania profilu organizacji, nieuzasadnionego spadku satysfakcji pracowników bądź w przypadku chęci zwiększenia jakości przywództwa w organizacji.

Fuzja
dwóch firm
dwóch firm

Wystąpienie problemów
w firmie
w firmie

Poznanie specyfiki
działania firmy
działania firmy

Planowanie i wprowadzenie
istotnych zmian w organizacji
istotnych zmian w organizacji

Integracja potrzeb przedsiębiorstwa
z potrzebami pracowników
z potrzebami pracowników

Brak osiągania
zamierzonych celów
zamierzonych celów
Zalety przeprowadzenia
badania umiejętności kierowniczych
- Zmiana kultury organizacyjnej poprzez zmianę postaw
i zachowań kadry kierowniczej; - Poprawa jakości działania firmy;
- Zwiększenie konkurencyjności firmy na rynku;
- Wzrost motywacji pracowników;
- Poznanie słabych i mocnych stron kadry kierowniczej;
- Zwiększenie efektywności kadry kierowniczej.
Kwestionariusz
do oceny umiejętności kierowniczych
Badanie umiejętności kierowniczych prowadzimy w oparciu o kwestionariusz do oceny umiejętności kierowniczych (MSAI – Management Skills Assessment Instrument).
Oceniana osoba dokonuje samooceny. Następnie osobę tą oceniają w tych samych kategoriach jej podwładni, osoby zajmujące równorzędne stanowiska oraz jej przełożeni. Analiza zgromadzonych danych zakończona jest raportem zawierającym porównanie ocen własnych z ocenami wystawionymi przez pozostałych pracowników oraz propozycjami konkretnych działań naprawczych.
Oceniana osoba dokonuje samooceny. Następnie osobę tą oceniają w tych samych kategoriach jej podwładni, osoby zajmujące równorzędne stanowiska oraz jej przełożeni. Analiza zgromadzonych danych zakończona jest raportem zawierającym porównanie ocen własnych z ocenami wystawionymi przez pozostałych pracowników oraz propozycjami konkretnych działań naprawczych.
Samoocena pracownika
Ocena podwładnych,
współpracowników
oraz przełożonych
współpracowników
oraz przełożonych
Porównanie ocen własnych
z ocenami wystawionymi przez
pozostałych pracowników
z ocenami wystawionymi przez
pozostałych pracowników
ModelUmiejętności kierowniczych o decydującym znaczeniu
Menadżer
Który zarządza zespołem spójnie, kształtuje poprawne stosunki i relacje pomiędzy pracownikami, wspiera oraz pomaga rozwiązywać problemy oraz wspiera pracowników w podnoszeniu kwalifikacji.


elastyczność i swoboda działania
Menadżer
który zachęca pracowników do innowacyjnego myślenia i większej kreatywności; przedstawia jasną wizję przyszłości i zachęca do nieustannego rozwoju.


orientacja na sprawy
wewnętrzne i integracja
wewnętrzne i integracja
Kultura
klanu
klanu
Kultura
Adhokracji
Adhokracji
Kultura
Hierarchii
Hierarchii
Kultura
Rynku
Rynku
ORIENTACJA NA POZYCJE
W OTOCZENIU I ZRÓŻNICOWANIE
W OTOCZENIU I ZRÓŻNICOWANIE
Menadżer
który jasno formułuje oczekiwania wobec pracowników i standardów obowiązujących w organizacji; tworzy i nadzoruje procedury oraz systemy kontroli; organizuje współprace wewnętrzną i zewnętrzną.


stabilność i kontrola
Menadżer
Ltóry wspiera inicjatywy zwiększające konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku, motywuje i inspiruje pracowników do wydajnej pracy; wspiera działania zwiększające jakość obsługi klientów.


Budowa kwestionariusza
Kwestionariusz badawczy do badania umiejętności kierowniczych
porusza następujące zagadnienia:
porusza następujące zagadnienia:
Zarządzanie zespołami
Zarządzanie innowacjami
Zarządzanie asymilacją
Zarządzanie konkurencyjnością
Zarządzanie relacjami międzyludzkimi
Nastawienie na przyszłość
Zarządzanie systemem kontroli
Mobilizowanie pracowników
Zarządzanie rozwojem pracowników
Zarządzanie ciągłym doskonaleniem
Zarządzanie koordynacją
Propagowanie postawy zorientowanej na klienta
Przykładowy wykres profilu kultury organizacji

Klienci dla których przeprowadziliśmy badania
































