Przykładowa ankieta eNPS

Jakie pytania warto zadać w badaniu satysfakcji pracowników?
10 maja 2024 aktualizacja: 05 czerwca 2024

Ankietę eNPS zwykle przeprowadza się, zadając jedno kluczowe pytanie:

 

“W skali od 0 do 10, jak prawdopodobne jest, że poleciłbyś naszą firmę jako miejsce pracy swoim znajomym lub rodzinie?”

 

Odpowiedzi są następnie klasyfikowane w następujący sposób:

 

  • Promotorzy (9-10): Są to pracownicy, którzy są najbardziej zadowoleni i najprawdopodobniej polecają Twoją firmę innym.
  • Pasujący (7-8): Są zadowoleni, ale niekoniecznie entuzjastyczni, i mogą łatwo przejść do innej firmy.
  • Detraktorzy (0-6): Są to pracownicy, którzy mogą zaszkodzić firmie poprzez negatywne komentarze o miejscu pracy rozpowszechniane na zewnątrz.

 

Twoja ocena eNPS to procent Promotorów minus procent Detraktorów. Możesz również zadać pytania otwarte, aby uzyskać więcej informacji na temat odpowiedzi pracowników. Ankietę możesz uzupełnić również o dodatkowe pytania oparte na skali opisanej wyżej. W ich doborze pomóc mogą konsultacje ze specjalistami zatrudnionymi w agencji badawczej. Pamiętaj, że anonimowość pracowników jest kluczowa dla skuteczności ankiety eNPS.

 

Zobacz także: Jakie pytania warto zadać w badaniu satysfakcji pracowników?

 

Zobacz także

CATI-System Aplikacja Test Kompetencji
phone phone divider env env
Bartosz Olcha
Bartosz Olcha
Dyrektor ds. Badań