Badaniesatysfakcji pracowników - pracowniczy problem

badania rynku, Badanie pracowników

Co można poradzić na odpływ wykwalifikowanych pracowników? W dzisiejszych czasach coraz trudniej utrzymać odpowiednich specjalistów na dłużej w jednym miejscu, przez to często stworzenie zgranego, profesjonalnego zespołu często graniczy niemal z cudem. Wiele problemów w relacjach między współpracownikami wiąże się ze szczegółami, które umykają nam w codziennym natłoku spraw. W przypadku małych działalności otwarta rozmowa z każdym i rozwiązywanie sporów w cztery oczy może się udać, ale w większych przedsiębiorstwach nie jest możliwe choćby spróbowanie zaspokojenia potrzeb komunikacyjnych każdego z pracowników. Pracodawcy są zmuszeni szukać nowych metod aby zawalczyć o lojalność swoich podwładnych i dokładać coraz większych starań przy tworzeniu dobrej atmosfery w firmie. Oczywiście do tego potrzebna jest obustronna współpraca, ale w czasach natłoku obowiązków i informacyjnego chaosu coraz o nią trudnej.

 

Warto poznać swoje zasoby

Pod hasłem badanie satysfakcji pracowników kryje się znacznie więcej, niż to na pierwszy rzut oka wygląda. Chodzi tu kompleksową usługę diagnozy potrzeb pracowników i sposobów współpracy na różnych szczeblach. Profesjonalny projekt tego typu prac zawiera również analizę potrzeb szkoleniowych pracowników, weryfikację systemów awansu i gratyfikacji, tak by spełniały one oczekiwania wszystkich. W ramach badań kompetencji pracowników często udaje się odkryć pokłady kreatywnych rozwiązań, które z różnych względów nie miały do tej pory możliwości zaistnieć. Dzięki temu pracodawca może pomóc pracownikowi lepiej realizować się w pracy. Być może wystarczy przeniesienie osoby z jednego działu do innego, żeby uformował się zespół, dla którego nie będzie rzeczy niemożliwych do zrobienia? Warto też podkreślić, że dla każdego ambitnego przedsiębiorstwa dobry zespół powinien stanowić wizytówkę firmy i świadczyć o jej sukcesie również poza murami miejsca pracy.

 

Mój problem – moje rozwiązanie

Podobnie jak w firmie, tak i w przypadku projektu badawczego istotna jest współpraca. Dlatego tak ważne jest, aby podobne prace zlecić zaufanym specjalistom, których celem będzie stworzenie badania pod kątem indywidualnych problemów placówki. Standardem są dzisiaj konsultacje z klientem na każdym etapie projektu. Wieloaspektowa analiza musi koncentrować się wokół problematyki stanowiącej szczególny przedmiot zainteresowania zlecającego. Tworzenie spersonalizowanego raportu razem z odpowiednio dobranymi do potrzeb zleceniodawcy wdrożeniami może powstać wyłącznie przy dobrym określeniu założeń wyjściowych, wypracowywanych we współpracy z klientem. Istotne jest to, że pracodawcy mogą w każdej chwili nanieść swoje sugestie i poprawki, które zostaną uwzględnione przez badaczy, pozwalając interpretować zebrany materiał w stosownym kontekście. Badania satysfakcji pracowników przynoszą wymierne korzyści, pozwalając na zlikwidowanie problemów, które stoją na drodze rozwoju firmy i określając kierunek korzystnych zmian.

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Co mogę zyskać przeprowadzając badanie satysfakcji pracowników?

Badanie satysfakcji pracowników pozwala na ocenę zadowolenia z pracy w Twojej firmie. Dzięki temu badaniu jesteś w stanie sprawdzić jak pracownicy oceniają pracę pod wieloma względami np. przepływ informacji, atmosferę, dostępność benefitów czy nawet określenie z czego są najbardziej zadowoleni, a co chcieliby zmienić. Badanie to może dostarczyć wiele potrzebnych informacji na temat zatrudnienia w Twojej firmie oraz ukazać aspekty, na które warto zwrócić uwagę przy planowanych zmianach.

Czy badania satysfakcji pracowników należy przeprowadzać systematycznie?

Badania satysfakcji i zaangażowania pracowników często przeprowadza się cyklicznie, w celu sprawdzenia ewentualnych zmian stosunku pracowników do miejsca zatrudnienia. Można wówczas podjąć próbę weryfikacji przyczyn zmiany takiej opinii oraz jej zniwelowania, o ile jest negatywna.

Kiedy warto zacząć pierwsze badanie satysfakcji pracowników?

Pierwsze badanie satysfakcji pracowników można przeprowadzić w dowolnym momencie, ale zaleca się rozpoczęcie go na początku zatrudnienia pracownika lub w okresie wprowadzania nowych inicjatyw lub zmian w organizacji. Ważne jest, aby badanie było regularne i powtarzane cyklicznie.

CATI-System Aplikacja Test Kompetencji
phone phone divider env env
Bartosz Olcha
Bartosz Olcha
Dyrektor ds. Badań